Week 5 - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Berdie Slits - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Berdie Slits - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: berdieslits

Blijf op de hoogte en volg Berdie

15 April 2012 | Sierra Leone, Freetown

Deze week ging iets moeizamer dan verwacht, we hebben alle constructieve dingen af. Dus alles is klaar voor het dak, het behandelen van het hout en het verven ervan, maar dat is ook meteen het probleem. Het geld daarvoor is nog steeds niet binnen gekomen van ed, dus zijn we minder productief bezig geweest deze week dan we eigenlijk wilde.
Wel zijn we begonnen aan het interieur van de Beachbar, wat na morgen we af moet zijn denk ik. Dan kunnen we nog wat planken in de Buseniss Units ophangen en wat bankjes maken, maar daarna hebben we niet echt veel meer te doen aan de gebouwen.

Wel kunnen we alle bedrijfsplannen afronden, nadat we van(na heel lang wachten en opdringen) de locals eindelijk een lijst hebben gekregen van wie ze gaan runnen. En van hun een lijst met wat ze nodig hebben om te kunnen beginnen, dus morgen gaat Jason de stad in met een paar van hun om daarvan een prijs idee te krijgen. Onder tussen blijf ik in het dorp om met de rest zo snel mogelijk en eindelijk het interieur te af te maken!

Hopelijk zend ed heel snel geld om dit alles af te krijgen want we hebben nog maar iets van 2 weken ongeveer om alles af te krijgen. Ik zou het heel erg vinden om hier weg te gaan voordat de gebouwen af zijn, wil graag zien hoe alles uiteindelijk klopt met het ontwerp en het ontwerp ook echt te kunnen beleven.
Daar hopelijk later meer over!

Een geluk, proberen in de schaduw te blijven is al minder nodig. Het weer begint al een klein beetje om te slaan, we hebben al een nacht en halve dag flinke regen gehad. Wat natuurlijk niets is vergeleken nederland, maar het regen seizoen zit op onze hielen. Wat heerlijk is want het is zeer verkoelend maar ook minder vanwegen de vorderingen met de gebouwen.

Na die dag met regen was het weer verschrikkelijk warm, maar daar kwam onverwachts een oplossing op.
De kraan buiten bij ons huis was losgekomen, en dat bracht een flinke fontein met zich mee. Wat volgde tot een uur proberen om de pijp terug op zijn plek te krijgen, waardoor we beide doorweekt waren, maar ondertussen de kinderen die ons kwamen uitlachen er ook niet droog vanaf kwamen. Waterpret met de local kids...
Ze leken het leuk te vinden, al zijn er nu wel een paar die af en toe een beetje bang naar ons kijken als we voorbij komen :P

Ik moet zeggen.. Ik begin alles en iedereen daar wel een beetje te missen, het voelt alsof ik al veel langer weg ben dan dat ik werkelijk ben.
Begin ook steeds meer te denken aan de gezelligheid daar, de zorgen die we niet hebben, het eten, de luxe die we hebben vergeleken met hier.. en niet te vergeten een Heerlijke Echte Douche!!
Oh en de kip en spare-ribs van Danny natuurlijk!! Haha (keurslager Danny Megens) dat zal een echte delicatesse zijn een grote, strak in zn velletje sappige kippenpoot (wilde niet te zielig klinken dus heb het tegenovergestelde van dat wat ze hier hebben maar achterwege gelaten) als ik terug ben.. Niet dat het dat niet al was, maar je snapt het punt wel :P hah

Goed genoeg voor deze week..

Vertel me hoe het daar is!

Ik mis jullie allemaal, en ben blij dat jullie me blijven volgen!

XX
Berdie