Week 2 - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Berdie Slits - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Berdie Slits - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: berdieslits

Blijf op de hoogte en volg Berdie

25 Maart 2012 | Sierra Leone, Freetown

Na een week hard werken heb ik weer een hele dag rust, en we doen dan ook werkelijks niets. Lekker luieren op het strand en ik word overvallen met Afrikaanse moppen.. Ben helaas heel slecht in ze onthouden, en eigenlijk slaan ze helemaal nergens op.. daarom lig ik helemaal in een deuk!

Gister was er de finale van de sportdag van de lokale school, een groot evenement voor het dorp. We moesten dus komen kijken, en werden behandeld als echte VIP’s speciale zitplaatsen in de schaduw zodat we alles goed konden zien. En we werden zelfs gevraagd of we een van de prijzen wilde uitdelen. Echt heel raar om zo behandeld te worden, maar ze vinden het echt heel geweldig dat wij hier zijn voor de ontwikkeling van hun dorp en de community.

De rest van de week zijn we heel druk bezig geweest met bouwen, het eerste gebouw is dan ook al bijna af. Waarschijnlijk morgen nog een dag voor de rest van de vloer en de wanden en dan zijn we voorlopig klaar met de bedrijfsunits. We willen dinsdag beginnen aan de Beachbar, waar iedereen heel erg enthousiast over is. Ze kunnen niet wachten om daaraan te beginnen! Maar dat komende week.

Als we klaar zijn met de Beachbar, hopelijk in een week, gaan we beide gebouwen de finishing touch geven. En ervoor zorgen dat alles helemaal klaar is voor gebruik, inclusief een bedrijfsplan voor ieder bedrijfje. We hopen daar volgende week mee klaar te zijn zodat we er dan voor kunnen zorgen dat alles up en running is voordat wij weer vertrekken. Maar voordat we vertrekken gaan we natuurlijk nog meer doen. Zo gauw we klaar zijn met bouwen kunnen we de omgeving eens goed gaan bekijken, en gaan we naar verschillende stadjes en eilandjes. Ze willen ervoor zorgen dat we met alles hebben gezien voordat we vertrekken, ons de tijd van ons leven geven hier in Sierra Leone. Dat is hun manier om ons te bedanken!

Ik moet zeggen ik kom lekker tot rust hier, mensen zijn heel erg relaxed hier. Alles op zijn tijd, en rusten wanneer je moe bent. (behalve als we aan het werk zijn natuurlijk) Ze werken wel lekker hard door, ze willen het ook heel graag eindelijk zien gebeuren!

Maar na het werk en in de weekenden ligt iedereen lekker uit te rusten, en doet iedereen zijn eigen ding. Soms komen ze bij ons op bezoek, zoals vandaag en vertellen ze verhalen aan een stuk door. En soms zie je ze helemaal niet op een dag. Maar ik geniet van de rust, ik zit dan lekker met een boekje of zonder gewoon voor me uit te staren aan het strand. Al mis ik natuurlijk wel heel veel mensen om me heen te hebben, want dat heb ik zo af en toe nodig :P Maar toch geniet ik van de rust, en laat ik af en toe toch de hyperbui eruit.. haha

Het heerlijke hier is ook dat je bijna de hele dag door geweldige muziek hoort! Afrikaanse muziek, of gewoon iemand die lekker aan het drummen is. En daarnaast natuurlijk niet te vergeten, het daadwerkelijk tot stand komen van een van je eigen ontwerpen. Wauw!! Het is geweldig om te zien hoe iets wat je tot in de puntjes doordacht hebt ook echt werkt in werkelijkheid! Hoe het allemaal klopt of niet en dan terplekke een beslissing moet maken... Het voelt geweldig om in een ruimte te staan die je je voorheen alleen kon voorstellen in gedachten en op je computertje.. Maar het dan ook daadwerkelijk bouwen en de ruimte beleven is echt geweldig!! Dit kan alleen maar beter worden als we de finishing touch gaan doen..

Als je wil zien wat we hier allemaal doen kun je op deze website kijken http://www.awf-volunteeringabroad.org/sierraleone1832012.html
Daar staat alles uitgelegd. Die link was ik vorige week vergeten.
Hoe is het in Nederland, vertel me alle verhalen.. Ik hoorde dat het in Nederland ook goed weer begint te worden, dus goed voor jullie!! Dan kunnen jullie ook aan je kleurtje werken, want ik hoef er niets voor te doen hier! Haha Geniet van het weer daar!!

Dat doe ik ook!!!
XX Berdie

  • 27 Maart 2012 - 06:54

    Elke:

    Super leuk om je verhalen te lezen :) Geniet er lekker van!! Dikke kus Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sierra Leone, Freetown

Sierra Leone

Recente Reisverslagen:

28 April 2012

Week 7

23 April 2012

Week 6

15 April 2012

Week 5

09 April 2012

Week 4

01 April 2012

Week 3
Berdie

Actief sinds 17 Sept. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 27664

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Sierra Leone

17 September 2011 - 30 November -0001

Tenerife

Landen bezocht: