Week 6 - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Berdie Slits - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Berdie Slits - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: berdieslits

Blijf op de hoogte en volg Berdie

23 April 2012 | Sierra Leone, Freetown

Daaar zijn we weer!!!
SNOTNEUZEN!!!

Hah sorry dat heb ik al de hele dag in mijn hoofd, dus kon het niet laten :)

Maar hier gaat alles prima.. Dat zeg ik elke week, maar het is niet anders. Gelukkig!
We hebben nog iets langer dan een week over hier, dus ik ga bijna terug komen naar het koude kikkerlandje, hoewel ik hier al meer kikkers heb gezien dan in mijn hele leven in Nederland! En hopelijk is het niet zo koud meer daar, hoe is het weer daar eigenlijk!??
Pff.. volgens mij kan je zelfs in mn typen zien dat ik op het moment best wel hyper ben.. haah En dat nadat alle energie uit mijn lichaam is getrokken omdat mijn benen redelijk verbrand zijn vandaag..
Weer lekker in de zon tussen de rotsen aan de zee liggen relaxen vandaag!

Maar goed, ter zake!
Deze week was een leuke week, we hebben al het hout van de beachbar behandeld zodat het niet door rare ongewenste beestjes opgevreten kan worden, en het wat beter tegen water kan. Plus het zink zit op het dak, dus morgen beginnen we met schilderen en dan is de Beachbar klaar om gevuld te worden met drank en andere heerlijke versnaperingen.. Zodat we zaterdag een gezellig drankje kunnen nuttige en op een goede manier afscheid kunnen nemen van iedereen die ons geholpen heeft en al de rest die heeft toegekeken hoe andere hard aan het werk waren.

Wat betreft de bedrijfsunits gaat het iets langzamer omdat iedereen nu zijn eigen unit heeft aangewezen gekregen, zijn ze redelijk egoistisch geworden en alleen met hun eigen unit bezig... Terwijl het zink nog op het dak moet, maar morgen gaan we ze eens even hard aan het werk zetten en duidelijk maken dat we echt nog maar een paar dagen over hebben en zoveel mogelijk af te krijgen.. Dus hopelijk hebben we morgen aan het eind van de dag het dak redelijk af en laten we ze zelf hun eigen unit schilderen.

Ik ben bezig met de borden voor boven de bedrijfjes te maken, waar de naam van ieder bedrijfje op staat. En voor de beachbar heb ik een logo gemaakt wat ik op een surfboard heb geschilderd, wat ik vandaag heb afgemaakt heb (dus toch een beetje gewerkt op zondag).

Hopelijk gaat deze week goed, en kunnen we zo veel mogelijk afronden zodat we tevreden ons werk hier achter kunnen laten. Ik heb in ieder geval vertrouwen in de mensen die de bedrijven gaan runnen, ze weten precies hoe en wat ze willen. En ik heb ze duidelijk gemaakt, vooral voor de beachbar, wat ze met het verdiende geld kunnen doen om de bar nog beter te kunnen laten lopen en er beter uit kunnen laten zien. En ze lijken prima te begrijpen wat ze kunnen en wat de mogelijkheden zijn.

We hebben echt nog best veel kleine dingen te doen, en we moeten zorgen dat alles wat we gedaan hebben en alles wat er nog gebeurt moet worden allemaal duidelijk op paper staat, dus nog een drukke laatste week.

Maar hopelijk zijn we bij woensdag zo goed als klaar en kunnen we nog een paar daagjes andere dingen doen dan werken..


Tot over nog maar een paar daagjes!!
Kan niet wachten iedereen weer te zien..

XX
Berdie (kobola: creol naam)

  • 23 April 2012 - 06:19

    Grootste Zus:

    He Kobola,
    Sorry dat ik al een tijdje niks heb laten horen. We zitten nu midden in de verbouwing van de badkamer. Mis wel een beetje jouw creatieve input... Maar hij wordt toch wel mooi denk ik!

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat jullie zowel de units als de beachbar nu al zo ver klaar zouden hebben. Je hebt het wel veel over lekker relaxen in de zon maar volgens mij heb je ook super hard gewerkt! Of je bent heel streng geweest voor de mensen daar! Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat!

    Grappig om te zien dat je steeds slechter Nederlands gaat praten. Je kunt aan je verhaal horen dat je daar de hele dag Engels praat. Volgens mij denk je inmiddels zelfs in het Engels. Je hebt het over alles op paper zetten en dat het bij woensdag af moet! Haha!! Echt grappig!

    Hier gaat alles prima. Zoals ik al zei zijn we dus druk aan het verbouwen. We hebben op dit moment geen badkamer maar een stenen grot zonder water. Misschien wel zoiets als jouw huidige badkamer. Nu alles eruit is gaan onze klussers (Andy, Glen en Jowie) alles weer opbouwen en gaan wij lekker een weekje naar Turkije. Haha! Klinkt op zich goed maar ik vind het maar lastig dat dit zo uitkomt. Het liefst zit ik er de hele dag bovenop om alles in de gaten te houden. Ons huis blijkt zo'n vreemde constructie te zijn! De verwarmingsbuizen blijken door de douchecabine te lopen. Dus die gaan we nu verleggen. De loodgieter (Jowie) ontdekte ook op zolder vanalles wat anders moet. En als straks de badkamer klaar is doen we het toilet beneden er nog even achteraan. Ach ja, tegen die tijd is het stof wel weer gezakt en vind ik het wel weer leuk om opnieuw te gaan breken...

    Hoe laat ben je ongeveer thuis de zesde? Dan kom ik je mee ophalen!
    Heb echt zin om weer bij te kletsen! Geniet nog maar even van al het moois daar en de temperatuur. Hier is het wel wat warmer dan tijdens je laatste bezoek maar heel nat. De kikkers hebben het dus prima hier!

    Tot snel!
    X Bas en Willemiek

  • 23 April 2012 - 07:44

    Anique:

    Berdel!!!

    super gaaf die beachbar ik had foto gezien op de computer van jullie pap!
    Echt. heel gAaf
    heel veel succes je laatste week geniet nog van het mooie weer en neem het please!!!!' mee naar hier!!!!!
    Tot volgende week :D
    xxx

  • 23 April 2012 - 14:26

    Ans:

    Toch weer fijn om te lezen dat je het nog steeds goed hebt daar. Ook wij beginnen je te missen, maar zien je gelukkig snel weer. Bereid je maar voor op het weer, want zon hebben we nog bijna niet gezien. Het is nog steeds koud hier en hebben nog een winterjas en de kachel aan, brrrrrr.
    We zijn trots op je à
    En laten aan onze vrienden en kennissen je mooie beachbar en winkel -units zien.
    Geniet og van de tijd die je daar hebt. Kussen van mam en pap.

  • 23 April 2012 - 14:28

    Ans:

    Toch weer fijn om te lezen dat je het nog steeds goed hebt daar. Ook wij beginnen je te missen, maar zien je gelukkig snel weer. Bereid je maar voor op het weer, want zon hebben we nog bijna niet gezien. Het is nog steeds koud hier en hebben nog een winterjas en de kachel aan, brrrrrr.
    We zijn trots op je à
    En laten aan onze vrienden en kennissen je mooie beachbar en winkel -units zien.
    Geniet og van de tijd die je daar hebt. Kussen van mam en pap.

  • 23 April 2012 - 17:17

    Karlijn:

    Hee zussie!
    Goed bezig daar hoor, klinkt allemaal super! En ondertussen toch nog even heeerlijk relaxen in het zonnetje, kan niet beter!
    Na al de andere berichtjes hoooop ik je te verblijden met het nieuws dat het als het goedd is weer mooier weer wordt volgende week! Neem dus ook aan dat jij het zonnetje zeeeker meeneemt met mijn verjaardag!
    Wat een verjaardagscadeau he :D
    Geniet nog van je laatste daagjes en tot zondag!!
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sierra Leone, Freetown

Sierra Leone

Recente Reisverslagen:

28 April 2012

Week 7

23 April 2012

Week 6

15 April 2012

Week 5

09 April 2012

Week 4

01 April 2012

Week 3
Berdie

Actief sinds 17 Sept. 2011
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 27652

Voorgaande reizen:

12 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Sierra Leone

17 September 2011 - 30 November -0001

Tenerife

Landen bezocht: